Thursday, April 28, 2011

Tekukur : Sepagi Bersama Otai Ayub


Pagi ni lepas sarapan rasa xde benda nak buat...so saje jalan-jalan bawa ella sama. Ambil lencongan timur, singgah kat taman Batik, belakang petronas pump. Sebelah jalan nampak sebuah kereta berhenti tepi jalan, nampak sangkar ( cetok) burung atas bumbung kereta. Sah ni ada pemikat di sini.

Memang betul ade otai yang sedang menunggu pikat yang siap dipasang sebelah jalan. Ambil keputusan behenti kat situ dan mula sembang2. Banyak yang kami bualkan... memang otai Ayub ni handal, dah lama berkecimpung dalam sukan ni... banyak yang saya belajar.. memang best sembang dengan dia. Banyak benda yang saya tak tahu di khabarkannya. Tak lokek ilmu katakan...Memandangkan tak de burung hutan yang berbunyi waktu tu, otai ni pun pack dan mula sambung sembang.

Saya ambil kesempatan tu gantung ella kat pokok. sembang pasal burung kegemaran masing2. Lepas tu ade ler 2 ekor burung tekukur berbunyi dari seberang jalan... otai ni pun terus cari laman dan pasang racik. Saya pohon untuk rakamkan scene ni untuk internet.. dan katanya tak de masalah. Saya ambil kesempatan temubual dengan Otai ni kaedah memasang racik. Ikuti lah temubual saya dengan Otai Ayub ;








sekian, terima kasih banyak2 Otai Ayub...Wallahualam....

No comments:

Post a Comment