Thursday, April 7, 2011

BACK TO LANGKAWI - a journey 2



Semalam, again back to langkawi... its nice to be there.

Tak ramai pengunjung yang ada... aktivti pelancongan sepi kerana kekurangan holiday makers. Maklum ler musim persekolahan. Pelancongan luar mungkin sekarang ni bukan musim panas diseberang laut. Pengunjung lain merupakan petugas awam atau pun mesyarakat setempat yang ada urusan di sana atau sebaliknya. Semasa di Kuala Kedah saya dapati jadual perjalanan feri banyak ditunda, misalnya pada musim percutian, feri pagi bermula jam 8.00 pg dan di ikuti dengan feri kedua jam 8.30pg. Tapi nampaknya feri kedua dibatalkan dan next service ialah 9.30pg.

Saya bernasib baik kerana sampai jam 8.00 pg dan sempat dapatklan perjalanan pertama pagi . Dari segi masa bertolak adalah baik kerana feri bertolak jam 8.02 pg. So kita taklah begitu resah kerana masa tu berharga bagi tiap pengunjung yang berurusan resmi di pulau pelancongan ini.

Trip kali ni ialah untuk semakan beberapa aktiviti dilapangan jabatan yang telah di laporkan. So tugas saya ialah melakukan semakan balas bagi memastikan laporan mempunyai integriti untuk kajian jabatan dan juga kementerian berkaitan.

kali ni tak pergi ke lain lain pulau berdekatan. Assignment saya hanya di main pulau. Saya berjaya mendapatklan beberapa topik sampingan untuk posting yang akan datang. So untuk kali ni hanya pemandangan biasa sekitar jeti.











Bertolah balik feri 5.30pm... sekali lagi feri lebih awal jam 4.00ptg dan 4.30ptg dibatalkan. Sampai kat jeti Kuala Kedah semasa balik jam dah kul 7.00 ptg.




scene yang cantik semasa mendarat di jetty Kuala Kedah.





Sekian, wassallam

No comments:

Post a Comment